23 november 2008

Tiden går...

...och jag har inte haft någon tid till att uppdatera er här. Någon underhåller oss om dagarna, undra vem??

Vi har med legat på sjukhuset sedan i måndags, kom hem igår lördag. Jag fick mjölkstockning och livmodersinflammation, hade hög feber och en sänka på 250 som steg så jag blev inlagd med två antibiotika i dropp och en i tablett. Febern är borta men sänkan är hög så jag knparar vidare på tabletter här hemma. Är sjukskriven en vecka till så Gabirel får va hemma från jobb och ta hand om oss!

Har även slutat amma...som jag även går på tabletter för (mycket piller nu). Eller rättare sagt så har jag inte ammat sedan han var 6 dygn, men jag har pumpat....och pumpat och pumpat och nu när jag blev sjuk ville läkarna att jag skulle amma för det skulle släppa mjölkstockningen men det uppskattades varken av mig eller Elias i 39 graders feber.
Efter en månads kämpande med att hålla det igång så lägger jag nu ner. Jag vet att folk har åsikter men det har jag med så jag vill inte höra. Han växer och gror och mår hur bra som helst på ersättning. Han har fått råmjölken och det är det viktigaste!

På tal om att växa...här kan ni se Elias utveckling!
Född 081027 - 4035g - 54cm - homf 36
2 dagar - 081029 - 3805g
4 dagar - 081031 - 3955g
15 dagar - 081111 - 4720g
3v, 1 dag - 081118 - 5220g - 58cm - homf 38,7

Så han är en stor pojke, fina valkar på låren och hans tre hakor är så vackra!

Vi har med hunnit va en runda i malmö. Åkte ner en vecka så alla i min familj skulle få träffa honom. Blev mycket uppskattat. Som Gabriel sa så blev det en utbildningsvecka då mormor hjälpte oss med allt man kan veta kring pumpning, ersättning och allt annat man inte har någon aning om. Var kan man gå utbildning? Alla pratar om amning som om det vore så enkelt, men det är det inte och det minsta det går fel så man får sår och måste pumpa så blir det direkt avancerat. Vem ska lära en detta? Om man inte har mormor Lena i närheten asså...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att du gör helt rätt som ger honom ersättning! Som jag har skrivit många gånger i min blogg - amning skall vara något harmoniskt, ett samspel mellan mamma och barn. Fungerar det inte av någon anledning, skall man inte kämpa sig blodig! Det mår varken mamman eller bebisen bra av! Det finns ersättning, och bebisarna mår lika bra av det!
Jag vet dock att folk har andra åsikter, men där slår jag dövörat till.. Vi vet ju själva vad som är bäst för våra barn. :-)

Vad skönt att din mamma kunnat hjälpa och stötta - det här med ersättning och nappflaskor är en ren djungel! Tur att man har vänner med barn som man kan fråga.. :-)
Ser fram emot att träffa dig och Elias på nästa fika! :-)

Kramar!

Anonym sa...

Lyssna inte på andra.. Du gjorde rätt.. Jag har inte ammat någon av mina tre för jag kunde inte.. Ja tiden den går snabbt.. Din som är för underbar njut av all tid med honom ni båda två.. Hoppas du bli bättre snart..

Stormstereo sa...

Det är lugnt bejbs. Min syster kunde inte amma barn nummer två. Inga problem.