22 januari 2009

Mår bättre

Elias verkar må lite bättre ikväll. Ögonen är mindre svullna och varar inte lika mycket. Kan det bero på att jag har torkat, torkat, torkat hela dagen. Han är fortfarande lika täppt i näsan men vi kör med näsdroppar, näsdroppar, näsdroppar... Stackars liten, men det är för han eget bästa...han vet bara inte om det ännu! *ler*

Hoppas nattningen, som Gabirel håller på med just nu, går bättre än igår...låter som det i alla fall. Igår kväll fick han först bada, fick sen alvedon, näsdroppar och en ögonrengöring, hoppade i en ny pyamas och bäddade ner honom i sin sköna säng. Redo för en skön natt. Han åt och var nöjd och somnade. Jag reste mig för att gå ut i vardagsrummet när jag hörde konsigt ljud. Vände mig om och såg en fontän av mjölkersättning ur Elias. Han kräkte ner en hel flod i sängen (200 ml ersättning låter inte mycket men prova hälla ut det i en spjälsäng så inser man mängden), hela sig själv, täcke, kudde, pyamas och allt. Han blev nog rädd själv och började skaka och gråta.
Jag lade honom direkt på sidan så han fick ut allt och fick hämta andan igen, tog sen upp honom och tröstade. Sen var det bara till att tvätta igen, byta sängkläder, byta pyamas, fixa ny mat och börja om från början. Sen somnade han gott som tur var, men stackars liten kan inte mått bra!

Klockan är nu 21.30 och han sover...precis enligt schemat så han verkar vara tillbaka på sina normala vanor. Skönt att han mår bättre!

Inga kommentarer: