07 maj 2009

Egentid...

Jag och Sarah pratade innan idag om egentid och hur man fått en ny uppskattning av sina få minuter i ensamhet. FE (=Före Elias) kunde man tycka det var skönt att ta ett långt bad, göra hårinpackning, manikyr och pedikyr...skönt med lite tid att ta hand om sig själv, 7 dagar i veckan ;)
Idag ser allt annorlunda ut och man har lärt sig uppskatta dem småååå sakerna här i livet och egentiden har drastiskt bytat karaktär!
  • När man är på ICA en snabb runda för att handla blöjor, Elias är hemma med Gabriel. Hamnar man i kö med en gnällande barn i ryggen så är det nästan värt att byta kö - Fan min egentid!
  • På väg hem från ICA så är det kö på motorvägen...nej, men vänta nu släpper det...satan - Fan min egentid!
  • Gabriel åker en runda till sin mamma med Elias så jag ska hinna storstäda hemma innan vi får gäster, dem kom hem igen efter 1½ timme och jag hade inte hunnit dammsuga - Fan min egentid!
  • Sitter på toa, lite hård i magen kanske...jobbigt men då får man sitta lite längre - Yes egentid!
  • Blir bättre i magen... - Fan min egentid!

1 kommentar:

Samra sa...

Hahaha...jag har alldeles för mycket egentid, vad ska vi göra åt det?