06 november 2012

10 pannor

Just nu är jag väldigt glad att denna bloggen är låst för idag hände det. Ställde mig på vågen, gissade på att jag hade gått upp en ca 5 kg men hade fel. HELT FEL!

Jag har (håll i er) gått upp 10 kg från inskrivningen, och då hade jag redan gått upp 3 kg. Så jag har tills nu i vecka 17 gått upp lika mycket som jag gjorde med Elias i vecka 26. Det är 9 veckor skillnad…mer än två månader. Och Grodan vägen ca 150 gram så det kan jag inte skylla på.

När jag var gravid med Elias var jag väldigt sötsugen och cravade lakrits och choklad. Denna graviditet har jag fått avsmak på godis så har praktiskt taget inte ätit en bit på 5 månader. När jag mådde illa levde jag förstås på vitt bröd och klibb ris, gymmet har jag inte sett röken av sen i somras och eftersom jag fortfarande somnar vid 20 tiden så blir det inte många friska kvällspromenader.

Med Elias fick jag bara mage till en början, det var långt in i graviditeten innan det började sprida sig. Nu växte det runt som en simring direkt.
Här är en bild från Bulgarien i vecka 26 med Elias, jag har ungefär samma storlek på magen nu men redan mer runt om. Hur ska detta sluta?



Inga kommentarer: