04 mars 2013

Babyshower

I lördags skulle jag och Sabina på second hand shopping. Efter åkte vi till Täby Centrum på lunch och hon skulle plocka upp en present till Illka som fyller år. Trodde jag. Förkyld som f-n och gravid och trött drog hon mig runt i alla möjliga butiker. Svimfärdig stod jag och pustade men hon gick runt i lugn takt i alla butiker. Snäll som jag är klagade jag inte utan följde med runt. (Du har en fin vän i mig Sabina som inte lämnade dig där och åkte hem).
När vi äntligen kom där ifrån längtade jag hem till min säng. Ta två Alvedon och sova en timme eller två. Neeeej, då säger Sabina att Dorian och Illka är över och leker hos oss så hon skulle också hoppa av där. Det var den vilan...men tänkte dem får leka bäst dem vill för jag kommer låsa in mig på rummet och sova!

När vi kommer in genom dörren reagerade jag först på att det var tända ljus på bordet och i nästa sekunde hoppar alla fram och skriker överraskning!
Då förstod jag. Babyshower!
Grät gjorde jag, såklart och blir fortfarande varm av tanken på att man har så fina vänner som gör något så fint för en.
Det blev jätte god paj med sallad, rosa cupcakes, massa rosa ballonger, kläder som hängde i tvättlina över rummet, alkoholfritt rosa bubbel och massa bebis och gravidsnack!
Vi lekte även lekar. En där alla fick ett snöre och skulle gissa hur stor min mage är. Dem flesta hade någon skev kroppsbild och mätte upp över en meter för mycket, men Flisan gissade nästan prick på med bara 2 cm skillnad.
Sen fick vi provsmaka barnmat med ögonbindel. Smaklöst och dem flesta trodde kött var fisk och tvärt om. Även här vann super mamman Flisan som bara fick ett fel.
Sen skulle vi matcha kändis par med deras barn med bilder på ett papper. Jag hade ALLA fel men Sara kan sin Se&Hör och vann den leken. Super kul hade vi!

Om inte det var nog fick jag och Britta också presenter. Båda som jag letat efter och jätte gärna velat ha länge nu. En liggdel till Tripp Trapp stolen så hon kan vara med när vi andra sitter vi bordet och ett babygym som jag förföljt på Blocket i flera månader men dem försvinner lika snabbt som dem kommer in.
Jag hittade en på blocket som skulle finnas i Lomma i Skåne, bara 10 minuter från mina föräldrar. Frågar mamma om hon kan hämta det om jag får svar från säljaren. Då hade mamma kontaktat säljaren och bett henne säga till mig att den var såld. Hahahaha.

Fick även låna gunga av faster Sandra och korg med hjul vi ska ha på nedanvåningen av faster Angela. Av tant Flisan har vi fått låna Babybjörn babysitter och bärsele. Köpte även bilbarnstol som deras lilla Adeline har växt ut.
Vilka vänner vi har!

Här kommer lite bilder från min dag som jag alltid kommer minnas med värme och kärlek!
























3 kommentarer:

Unknown sa...

Vilket häftigt party ni hade. Härliga vänner som fixar så för varandra som ni gör.

Sabina sa...

Haha så himla NÖJD med att jag lurade (läs:plågade) dig! Det var du helt klart värd :)

Natalie sa...

åhhh. En babyshower vill jag oxå ha...