25 mars 2013

Insomnia, ödem och klockning!

Satt idag på familjemiddag i Tyresö och "skröt" om hur bra jag sover på nätterna. Inga nattliga toa besök och ingen bebis som håller en vaken.
Nu kan jag inte sova. Kl är 02 snart och jag ligger och kollar på Vänner!
Fötterna är i högläge för dem dunkar av all vätska. Känns som elefantfötter. Ringen åkte av i helgen för snart hade jag inte fått av den alls.

Har fuskat med en postafen så jag hoppas få sova snart.

Btw, när vi satt hos svärföräldrarna ikväll fick jag onda sammandragningar. Efter 4 st på 40 min tyckte jag vi skulle åka hem. Detta fortsatte hela vägen hem och jag kunde klocka dem med 10 minuters mellanrum och varade i ca 1,5-2 minuter. Tryckte i magen och bak i ryggen och fick andas igenom dem.
Efter 2 Alvedon och ett varmt bad gav det dock med sig men detta är det närmsta jag kommit regelbundna värkar under båda mina graviditeter. Gabbe svettades ett tag där kan jag säga! ;-)

En bild på mina fötter vilket jag insåg när jag tog det att dem inte alls ser så svullna ut som dem känns. Men ni kan väl låtsas och tycka lite synd om mig i alla fall?!

Inga kommentarer: