04 december 2013

DS avd. 14

Efter en natt med mycket smärtor hann Gabbe typ bara lämna huset imorse innan jag ringde hem honom igen. Det gick inte att försöka ta mig genom denna smärtan och två ungar. 
Tog 10mg Ketogan och försökte vila men det högg och krampade bara i magen. Så vi åkte in igen...
Fick snabbt morfin (såg en annan patient bara när jag kom in) och behövde inte vänta länge alls på läkare.
Jag sa att huggen inte ger med sig och har haft fruktansvärt ont sedan i förgår då jag senast var inne. Hon gjorde ultraljud och visade sig tt cystan dem hittade i måndags hade växt till mer än det dubbla. Nu oroar dem sig för att den ska snurra sig kring äggledaren.
Blev därför inlagd för smärtlindring och observation. Det är svårt att skilja på om det gör så ont för att den snurrar eller om det är för endometriosen som gör cystan mer smärtsam än för andra.
Hoppas i alla fall på att få slippa operation! Får se vad den bestämmer sig för här!
Uppdaterar när jag vet mer.

Har i alla fall världens största och modernaste tv på rummet!
Viktigast är ändå att dem har 5an så jag inte missar Greys Anatomy ikväll! ;-)


Inga kommentarer: