04 februari 2014

Komplikation av byggprojekt

Men hallå! Kom idag på att när vi bygger Almas rum på ovanvåningen försvinner mitt allrum. Det satt långt in att förstå det.
Detta betyder att jag måste göra mig av med tre favorit saker. 

1. Min gungstol Gabbe köpte och målade om till mig när jag var gravid med Elias. Fick den på min första morsdag! Den vill ja ha kvar ju! 

2. Min sekretär som jag köpte i Malmö, tog hem till Stockholm, slipade och målade. Vill inte göra mig av med den heller...

3. En brun gamal kista jag köpte på second hand för ett tag sedan, tyckte den var fin men glömt vad jag skulle ha den till. Den kanske jag kan göra mig av med...

...men dem andra två vill jag behålla! Vet inte var jag ska göra av dem dock. Vi har ingen plats! Men en dag när vi flyttar till större så vill jag kunna använda dem igen ju! SNYFT! 

Kolla som Almas saker tar över min hörna! Unge! ;-)

2 kommentarer:

Caroline sa...

Så länge kanske Elias kan ha en gungstol på rummet och sekretären kan kanske Alma ha sina leksaker i ett tag? Eller vintervantarna och sånt där. Kistan är ju också utmärkt förvaring av Lego eller så! Tycker alltid det blir "lite" leksaker i vardagsrummet också. Kanske ha kistan som leksaksförvaring i vardagsrummet?

Flisan sa...

Göst rummet/spelrummet passar väl en gungstol jätte bra in i? :)