11 februari 2009

Lite om mycket...

Idag ska har vi mycket att göra...först ska vi på mammagrupp på BVC, sen ska vi åka och hämta vår Bumbo stol till Elias, hoppas den är hel eller finns där över huvudtaget, haft mycket problem med leverantören. Ikväll är det babysim...mammas tur att bada idag då pappa gjorde det sist. Älskar att gå på babysim med honom för det är så kul att se honom, han älskar vatten och är inte ett dugg rädd. Man säger "1 2 3, nu kommer det vatten" och häller vatten över honom och han bara gappflabbar med hela huvudet!

Pappa och Elias redo för bad!


"1 2 3 nu kommer det vatten..."


Föräldern skulle dyka under för att visa att det inte är något farligt, linslusen Elias är dock mer intresserad av kameran!


Det är såhär roligt att bada!


Igår var Viggo och mamma Sarah över och drack lite kaffe och barnen "lekte" medans vi väntade på tv-snubben (äntligen funkar tvn igen). Viggo är dock lite mer lekglad än Elias men kul hade vi. Viggo ville klättra på Elias i babysittern men mamma Sarah stoppade hela tiden...hur kul var det? *ler*

Viggo och Elias.

Elias har hittat sina händer och börjat greppa fint. Han slår efter saker och drar och sliter i snuttefilt, kläder, mammas hår och allt annat han kommer åt. Det värsta är att han ligger och drar i sin kudde i spjälsängen så en kväll hörde Gabriel lite dovt konstigt ljud från sovrummet, när han kommer in har Elias fattat tag i kudde och dragit i den och fått den över ansiktet....mindre bra! Igår på morgonen hörde jag att Elias låg och pratade för sig själv som vanligt när han vaknat, när jag kom in i sovrummet så låg han såhär...

"Var e Elias..."

"...titt ut!"

Nu ska jag packa skötväska, mat, simkläder, rengöra nappflaskor och allt annat som ingår i mitt glamourliv som mamma! Kl är 10.21 och lillkillen sover fortfarande men snart är det dags att åka till BVC så han får väl vakna snart! Men han är trött ju...har "bara" sovit 14 timmar ju...*ler*

En sista sak...jag har börjat med GI metoden, långa promenader med vagnen minst en gång om dagen och har lyckat tappa 5,5 kilo av graviditetsvikten på 2 veckor! God mat och mysiga promenader...helt underbar diet! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad mysigt ni verkar ha haft det! Och vad DUKTIG du är med gi och motion!! Jag har varit lite hängig de senaste dagarna och slarvat lite - genast ett kilo upp på vågen. Suck! Idag har jag dock kört igång igen. :-)

Läskigt det där med kudden! Thor gör samma grej. Får hjärtat upp i halsgropen varje gång jag kommer in i rummet och ser honom sova med kudden för ansiktet.... Det går ju så fort! :-/

Ses imorgon!

Kram!

Anonym sa...

Förresten, du har blivit utmanad i min blogg!