01 april 2010

Onsdagkvällen...inte enligt planerna.

Igårkväll var Gabbe och kollade på fotboll med killkompisarna, heja heja. Jag och Elias skulle hem till tant Sara och gubbe Wille på tacos. Raska steg hem från jobbet, skulle inom apoteket med för att hämta ut nya värktabletter för min jä-la mensverk som kommer lagom till helgen. varning har jag skrivit i min almanacka för att vara beredd själv. Inget att leka med men nu har jag fått något starkt av gynokologen som jag hoppas hjälper. I alla fall...kom hem från jobb och då hade Elias däckat på madrass på golvet och sov som en stock. Hade tydligen sovit dåligt på dagen så han var helt slut, men jag tror ändå aldrig detta har hänt. Jag packade ihop lite leksaker, pyjamas och välling och väntade på att han skulle vakna. Det gjorde han, med ett jäkla humör. Han skrek, ålade sig, skulle inte sitta, inte stå, inte vara i famnen, inte göra något. Jag försökte klä på honom kläder för att komma iväg med hopp om att han skulle bli gladare när vi kom ut och hem till Sara och Wille. Men nej, han puttade undan matsolen jag ställt i hallen, sparkade och skrek så svetten rann. Var han varm för han skrek eller skrek för han var varm/feber? Han fick ju sin vaccination för 8 dagar sedan och dem sa att det kan ta ca 10 dagar innan dem reagerar på den. Så av med alla kläder, skär upp en apelsin, laddar med vatten och på med Bullibumpa så blev han nöjd igen. Tog tempen, ingen feber. Kl 19.30 la jag honom som vanligt och han somnade gott och sov hela natten som en stock. Fråga mig inte vad som hände igår, han vaknade väl bara på fel sida eller något.
Idag är det dags för packning, ikväll bär det av till Malmö. Som vanligt åker vi vid 19.30 när Elias ska sova. Han får välling i bilen och sover sen gott hela vägen, han brukar kika upp när vi tankar eller köper mat ("Vad hände med det mysiga skumpandet?") annars sover han gott. Ska bli skönt att komma ner, dem har sol där idag hörde jag...här regnar det och är helt grått och tråkigt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha det så jätteskönt i malmö!!! lyxigt att få åka bort =)!!

kul att gabbe o elias kunde leka idag för sen efter helgen börjar ju erat allvar me dagis.. vi kommer sakna elias!

erika