26 maj 2013

Blödning

Började blöda i fredags i alla fall. Hoppades att molvärken häromdagen inte var tecken på att det var på g men det var det visst. 
Var först rädd att det började blöda för att jag lyfte tung. Fuskar redan med att bära vagnen upp och ner i bilen men i fredags förmiddag fuskade jag rejält. Dumt! Hoppas det inte beror på det.
Tror dock att det är mensen, har bara lite molande värk men blöder rikligt! Sjukt mycket! Vilket är bra egentligen. När endometriosen var som värst blödde jag ju knappt ut något, bara några droppar, eftersom det blödde ut i buken istället.
Så man får väl se det positiva i det i så fall!
Det jobbiga är bara att det verkar som kroppen reagerar konstigt på värken. När det molar till i magen (otrooooligt lite molning har jag) så krampar kroppen och tårarna kommer nästan och jag stannar upp med det jag gör. Precis som kroppen är på helspänn att det ska göra riktigt ont. Konstigt, som att kroppen kommer ihåg?!
Har en tid inbokad den 19 juni till min endo läkare på danderyd så får vi se hur vi ska gå vidare nu och börja behandla direkt!

Inga kommentarer: