11 maj 2013

Sista veckan som 4

På måndag börjar Gabbe jobba. Så ska jag få ihop detta pyssel själv. 
På morgonen blir det en lagom promenad att lämna Elias på dagis (tisdag-torsdag) och håller Alma sina rutiner ett tag så passar det in i hennes mat och sov schema med. 
Hon äter vid 7-8 på morgonen, äter rätt mycket då sen har hon en sovperiod på 4-6 timmar där hon bara sover och äter en gång halvt i sömnen. 
Vid 16 börjar gnällperioden. Då vill hon inte sitta, inte ligga, äta lite hela tiden. Typ en 20 ml var 20e minut. Vill ha men ändå inte. Slumrar till i famnen men så fort man lägger henne blir hon galen. Hon ska ligga nära nära och gärna lite ihop rullad i filt. 

Denna vecka har vi försökt fixa lite hem. Måla staket, tvätta och olja om trallen och bordet. Jag har varit ute på min först PW igår, skönt att få upp flåset lite. Blev en promenad på 30 min, jag ska ju fortfarande inte överanstränga mig.

Vi har även invigt lekparken i skogen med korvgrillning. 
Här kommer lite bilder från veckan så vi kommer ifatt. Nu ska jag bli bättre på att uppdatera! Lovar! Annars skäll på mig! 









Inga kommentarer: