15 maj 2013

Mammakroppen

Tre veckor har gått och jag har gått ner 8 kg. Vägde 84 innan förlossningen och väger nu 76.
Efter jag fått Elias gick jag ner 11 kg bara under själva förlossningen. När jag kom hem från bb efter Alma så hade jag gått ner 1 kg. Ett kilo?! Ungen vägde ju för fan 4, och sen lite annat äckel ut över det. 
Nästan så jag gick upp i vikt känns det som....

Nu ser jag fram emot återbesöket den 12 juli på mvc och få ett ok att börja träna.
Jag är ute och går promenader men får fortfarande inte överanstränga. 
Eftersom jag inte ammar kan jag äta mindre kolhydrater. Tar inte bort dem helt för jag behöver energin men försöker äta lite nyttigare. 
Men ser fram emot att få gymma igen, men får såklart börja lugnt.

Och nej, jag har ingen stress att bli smal igen, vill bara komma igång och röra på mig. Jag äskande ju gymmet innan jag blev gravid.

Och nej, jag ska inte gå ner för snabbt.

Och ja, självklart äter jag som jag ska och fortsätter med det.

Och ja, jag ska ta det lugnt och lyssna på kroppen.

Inga kommentarer: