24 juni 2009

Gräset är grönare på andra sidan!

Efter en lång dag i solen med mammagruppen, springandes efter en galen unge som skulle smaka på både gräs, grus och dem andra barnens solhattar, så var det skönt att Gabriel kom hem från jobb med förslaget att åka till farmor. Javisst...gör NI så, jag stannar hemma och läser ut min bok jag kämpat med ett tag och har lite egentid.
Det var inte igår man var själv så nu har jag hunnit:
  • Läsa klart boken "En shopoholics bekännelser" (farligt att man kände igen sig själv genom hela boken)
  • Pratar med Samrawit i telefon om en massa jobb jobbiga saker.
  • Uppdaterat mig på Alltförföräldrar.se
  • Läst Sydsvenskan.se
  • Läst ikapp mig på olika bloggar jag försöker följa
  • Kollat på tv i lugn och ro...men det fanns inget bra
  • Och nu tänkte jag blogga lite...

Har hunnit med allt detta...på 45 minuter...och nu tycker jag det är dags för dem att komma hem igen! Så länge jag har klagat på egentid så när jag väl får det så vill jag ha hem mina pojkar! Trams Anna!

PS. Som sagt så var vi på stranden idag, hade kameran med mig men tog inte en ända bild. Men ni kan kanske föreställa er 4 mammor, 1 pappa, 4 filtar, 5 ungar utanför filtarna, 5 föräldrar efter för att se vad dem stoppar i munnen, 5 kaffekoppar med kallt kaffe, Elias med ena koppen över sig, alla barn drar av solhattarna och föräldrarna sätter på dem igen, 1 pojke som kan gå försöker sno mat ett X antal gånger från dem sidan om...men trevligt hade vi!

4 kommentarer:

mormor sa...

Ha ha. Oj vad jag minns den tiden, med alla små ettriga ungdj...Nu njuter man lagom långa stunder med barnbarn i stället. Skönt kunna säga -gå till mamma/pappa nu för mormor/farmor ska duscha,handla, jobba mm

Kråkan sa...

Man hinner med mycket på 45 minuter. Attans vad effektiv man blir när man blir mamma! Kul att se uppdaterade bilder på Elias också. Skönt att antibiotikan bet på bassiluskerna tillslut. Hälsningar från Kråkan med Ruben! KRAM

Natalie sa...

Jag har gjort en utmaning till dig på min blogg.. KRam på dig

Natalie Strand sa...

Hej Anna.... När ska du komma tillbaka till bloggvärlden??? Vill ju veta vad som händer och hur det är med er.. Alltid kul att läsa.. Kram på er