10 juni 2009

Schhhhhh...

Vågar knappt säga det men Elias sitter just nu och leker helt själv i bollhavet. Han tittar upp på mig ibland men fortsätter sen leka... Jag har hunnit steka blodkorv och ätit med lingon (mums), kolla mailen och nu blogga lite.

När Gabriel kommer hem från jobbet om 1½ timme ska vi till Täby Centrum och handla lite. Det blir en lampa till köket vi har kollat ut, lite burkmat och en "liten" påse godis till mig som jag bara måste ha till säsongsavslutningen av Gray´s Anatomy ikväll. Jag måste även kolla på bikini *ångest*...jag och Sarah kom fram till innan att vi skulle köpa våtdräkter istället detta året!
Egentligen skulle jag fixat detta på dagen men eftersom Gabriel försov sig i morse så tog han bilen...med vagnen i bakluckan!
Sarah och Viggo var på besök, Viggo var dock osocial och sov hela besöket men hans mamma fick i sig en kopp kaffe i lugn och ro i alla fall.

*Han leker fortfarande fint...*

Sitter även och kollar i Mosboken. Tycker det är så svårt att hitta mellanmål till Elias, han verkar tycka att en liten macka eller fruktpuré är lite fjantigt. Funkar om han bara ska ha något litet men ett större mellanmål är svårare. Nu såg jag att han får äta bla. omelett (utan mjölk i såklart) och snart blodpudding med (är det samma som blodkorv??), trodde det var senare. Lillkillen är inte så liten längre, man hänger inte med, tror det är där problemet ligger! Här ska det ätas!

*...fortfarande lugn...*

Hostar gör han och snorar där på. Tänkte ringa hans barnläkare imorn så dem får lyssna lite på honom. Är väl lika bra eftersom han rosslar så. Bättre att ta det säkra före det osäkra... Och jag har jobbat inom vården i många år med dålig lön...IT´S PAY BACK TIME!!

Så nu var det inte kul i bollhavet längre...men skönt så länge det varade!

1 kommentar:

sarah sa...

jag blir lite imponerad nu, två inlägg under samma dag =) vet inte om jag vågar se gray's...hoppas ni hittade shortsen. kram