17 juni 2009

På bättringsväg.

Äntligen börjar han bli bättre. Snabb verkan på antibiotika kan jag säga, Amimox is the skit! ;-)
Redan kvällen efter vi hade börjat, han hade då hunnit få två doser, en på morgonen och en på kvällen, så sov han bättre på natten. Han ville ligga mellan oss, helst uppe i huvudet på en och gnällde efter nappen 1 miljon gånger men jag slapp sitta upp i soffan med honom, första gången på över en vecka. Nu inatt har det varit lite bättre, inte legat i ansiktet hela natten och kanske bara velat ha nappen 100 tusen gånger....det tar sig! Han är fortfarande gnällig på dagarna, vill inte leka själv och vägrar somna ensam så man måste ligga sidan om eller ha honom i famnen. Mysigt men all tid till att göra saker själv eller äta i lugn och ro försvinner.
Kräker gör han fortfarande så han vill inte äta så mycket och det han äter kommer ibland upp. Han är inte magsjuk utan han hostar så mycket slem så det kommer upp, bra att han får upp det förstås men synd han inte behåller maten. Blir desto mer nutramigen nu för det går bra att dricka.

Igår var vi hos moster-gudmor. Hon skulle tvätta så jag åkte dit med en påse smutstvätt...kommer jag göra igen! :)
Idag ska jag tvätta en maskin här hemma med så vi har rena kläder när vi är i malmö under helgen. Tvätta det viktigaste igår men tänkte kasta in lite till i alla fall nu när man går på sån otrolig överskottsenergi. Tur man har den annars hade jag stupat snart!

Imorgon, torsdag, åker vi till malmö i alla fall. Åker när Gabriel kommer hem från jobbet så vi är inte framme förrän sent. Elias kommer väl sova hela vägen som han brukar.
På fredag firar vi midsommar hos mina föräldrar och på lördag blir det grillning hos morbror-gudfar, Camilla och kusinerna Filippa och Amanda.
Vi hoppas på fint väder så vi kan bada i poolen och sola!

Inga kommentarer: