15 juni 2009

Snälla bli frisk!

För 7e natten irad sitter jag uppe med Elias. Han somnade gott klockan 19.30 men vaknade med samma gallskrik som hela förra veckan klockan 23.15. Försökte med nappen, lite vatten med mera men det funkar verkligen inte. Så det var bara att gå upp, satte mig i soffan med honom och då somnade han gott igen. Efter en 1 timme känner jag hur han börjar bli varm igen och strax därefter så vaknar han och skriker igen. Tar tempen och han har nu 38,9 trots alvedon för 5 timmar sedan. Gav honom en ny dos och klädde av honom kläderna. Han gallskriker fortfarande och till slut så började han kräka massa slem och vatten över hela golvet, riktiga kaskad kräkningar Gabriel vaknar och hjälper till att städa upp och trösta.
Alla nätter har jag varit lugn och tålig men nu gick det inte längre, jag är trött pga sömnbrist och mitt hjärta brister när han är så dålig och ledsen och nu har det gått mer än en vecka. Inatt sitter jag bara uppe och är ledsen, lider så med honom.
Elias ligger och sover i bilbarnstolen sidan om för då sitter han mer upprätt, jag borde med sova nu men kan inte...klockan är 01.55!
Har satt klockan på alarm så jag ska ringa till hans barnläkare direkt när dem öppnar och få en tid. Nu kommer jag inte ge mig, jag accepterar inte att det är en förkylning, det måste vara något mer!

Inga kommentarer: