20 oktober 2008

1 vecka kvar!

2008-10-20

Idag är det +7 dagar...suck! Får man lov att börja klaga? (Bryr mig inte om vad tycker, jag klagar i alla fall) Det är tungt, han hänger i revbenen på mig och det gör jäk--gt ont, sover bara i små omgångar på 1-2 timmar åt gången, orkar inget och är fysiskt och psykiskt trött. Var skulle man hitta kraften till att föda om det skulle starta just nu...??

Men som sagt så räknar vi neråt..om han inte kommit tills på torsdag så får jag en tid för igångsättning senast den 27e! Så om en vecka är han här i alla fall!
7 dagar kvar!

Befruktning skedde ca: 2008-01-21
Du har gått: 41 fullgångna veckor och 0 dag(ar)
Men du är i: 42:e veckan
Du är i: 11:e lunarmånaden av 10
Du är i: 10:e graviditetsmånaden av 9
Du har gått: 287 dagar av 280
Och har ca: -7 dagar kvar till förlossningsdagen
Förlossningsdag ca: 2008-10-13

Graviditetsvecka: 42

Mamma: Börjar du att misströsta? Lugn, nu kommer du att föda när som helst. Det är jobbigt att gå över tiden och bara vänta men det finns fördelar med att vara gravid länge. Din kropp hinner mogna, din livmodertapp blir mjuk och hormonet relaxin hinner mjuka upp dina bäckenfogar ytterligare. Efter den fyrtionde veckan får du gå på täta kontroller tills barnet är fött. En igångsättning görs senast i vecka 42plus noll. Snart är resan över och en spännande tid väntar. Lycka till med det nya livet!

Barn: Barnet är helt redo och kan komma nu, idag! Det kan också, trots att det är helt färdigutvecklat, stanna i magentvå veckor till. Det är mycket trångt i magen. Ett färdigburet barn kan väga allt mellan 3 och 4,5 kg.


Börja misströsta? Nejdå...inte alls! Och vaddå LUGN! Det finns fördelar med att gå över....vem bryr sig? Lycka till med det nya livet? Vilket liv? Jag kan inte ta mig upp ur soffan själv, har ni sett en strandad val någon gång?!
Barnet är helt redo...MEN KOM UT DÅ!! Vikt på upp till 4,5kilo...det blir GI metoden för honom nu fram tills han kommer ut! Kom igen...ska detta vara uppmuntrande?
Den som har skrivit detta har själv inte gått övertiden!!



1 kommentar:

Anonym sa...

nu tycker jag att du e negtaiv hahahha känner igen mig själv med stämningen som du bär =P :D allt kommerrr gåå braaa =D läängtaarr jättte mkttt o få se errrr o nya ffamiljem edlemen * sorry för svenskan* =P KOM UTTT NUUUUUU !! O SLUTA GÖR DE BEKVMT FÖR HONOMMM !ätt starkk mattttttttt plåågaa plåggaaa hahahha =) pusssssssssssss /steephiie


www.steephiie.blogg.se