23 oktober 2008

SISTA bm-besöket!

2008-10-23

Jag vet att jag har sagt det förr, men nu är det faktiskt sant...idag var sista gången jag var hos barnmorskan. Allt såg fortfarande bra ut. Blodtrycket håller sig stabilt nu vilket jag känner sjäv med...ingen huvudvärk längre! Allt var som det skulle...förutom att han fortfarande ligger i magen... Till och med barnmoskan blev chockad när jag satt i väntrummer, hon trodde inte jag skulle komma men Elias hade andra planer!

I alla fall så fick hon ringa förlossningen och säga att på måndag hade jag gått 14 dagar över tiden...tydligen har fler det, så har vi maximal otur och ingen av dem andra två som är bokade till igångsättning föder under helgen så får vi komma på tisdag. EN HEL DAG TILL! (Jag vet att det inte är mycket men ni som varit gravida och gått över tiden vet hur lååång en dag kan vara!) Så håll tummar och tår för att någon av dem ska föda i helgen...eller rättare sagt, håll tummar och tår för att JAG föder i helgen!

Tänkte inte gnälla mer i nu....får spara något tills imorgon ju! *ler*
Så för att hålla humöret uppe så har jag varit inne på en internetsida som handlar om roliga saker som har hänt eller sagts under förlossningar. Så roligt man kan ha med lustgas! Grät och skrattade om vartannat!

Inga kommentarer: