14 oktober 2008

Gravid eller gravid?

Okej, allt var inte som det skulle. Byxorna satt åt...antingen e jag gravid eller så har jag blivit fet och i vilket fall som helst kommer jag börja gråta...vet inte vilket jag önskade.
Vi började uteslutningsmetoden, tog ett gravtest som var positivit...hmm, vi skulle ju bara utesluta. Men då var jag inte bara tjock i alla fall...pust!

Men jag tyckte att + var lite svagt...jag kanske inte var gravid i alla fall. Köpte ett nytt nästa dag som även det var positivt. Dagen efter ringde jag Gabriel på jobb...hade vi kollat så testrutan stämde på testet? Bäst jag tog ett test till...gissa, det var med positivt! Men dem kanske visade fel på mig...någon ska vara den första så...och nog var allt + lite svagt denna gången med...

Åkte in på kvinnokliniken, sa att jag hade ont i magen *vit lögn* och "anade" att jag var gravid. Hon tog ett gravtest...jo, det var med positivt...vem kunde ana?

Tråga på allt tog gjorde dem ett ultraljud och visst...där var den lilla...och då menar jag LILLA, den var hela 0,7 mm stor.

Lyckliga som få åkte vi hem och tittade hela kvällen på vår första bild på dem finaste 0,7 mm i hela världen!




Om ni kisar ordentligt ser ni den i högerkanten av livmodern... ;)




Inga kommentarer: