06 februari 2013

Det tog bara 30 veckor...

Nu har det sjunkit in för Gabbe att vi ska ha barn. I måndags när jag kom hem från jobb var han helt uppspelt. Han blev sur för jag inte lyssnade ordentligt fastän jag försökte hjälpa Elias att hacka sallad.
Han ville NU veta vad vi hade kvar att köpa till Britta (han läser tydligen inte bloggen i alla fall), bad mig skriva en lista, skriva var det skulle inhandlas osv.
Jag försökte förklara att det är bara mindre saker kvar som täcke, kudde, spjälskydd, salvor, blöjor, en mobil över sängen kanske och lite sånt.
"Lite sånt" var tydligen inte specifikt nog så igår ringde han mig på jobbet och bad mig dra hela listan igen, den mer specificerade listan.
Jag skrattade lite åt honom och hans boande. I 30 veckor har han tyckt jag varit stressig och hypad över allt som ska fixas. Nu när jag känner mig lugn och trygg börjar han. Och irriterad blev han på mig för jag inte delade hans stress. "Har du inte förstått att vi ska få barn snart?", "tiden går snabbare än man tror Anna..."

Vart har han varit senaste 30 veckorna?!
Men han är så fin, min boande karl! ;-)

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha den mannen är ju för skön.