12 februari 2013

Skötbädds problem

Jag hade ju tänkt vi skulle köpa skötbäddarna från IKEA, uppblåsbara, kostar typ 50 kr och sen har man skydd på. När vi var där för en månad sedan fanns det och vi funderade på att köpa men sket i det för skulle vara bättre att åka och köpa allt på en gång när det närmar sig. Nu har dem slutat sälja dem och på IKEA i helgen dubbelkollade jag om dem hade ett sista lager men det var tomt! Började googla runt på skötbäddar och hittar en massa fina, såna tjocka med skumgummi i och tvättbart tyg på. Dem är absolut mycket finare men också svinigt dyra, speciellt eftersom vi behöver två. Dem billigaste låg på 299 men då var dem rätt tråkiga i färg och mönster, sen steg det snabbt mot 399 och dyrare till och med.
Men så kom jag på att jag såg några på Jysk för 1,5 vecka sedan som var på rea. Inget fanns dock på deras hemsida. Åkte dit idag på vägen hem och en trevlig kille förklarade att dem hade rea på barn och baby saker för 1-2 veckor sedan. Nu var alla skötbäddar undanställda inför nästa "barn och baby rea vecka" som han inte visste när det skulle vara.
Jag suckade lite, klappade på magen, "vad typiskt att jag missade det" och blinkade med ögonen med huvudet på sned. Han sa till slut att han skulle gå ut på lagret och kolla om dem kanske hade några kvar som stod lättillgängligt.
Ut kom han med två stycken. "Jag behövde inte hoppa över allt för många kartonger och hyllor" sa han och flinade.
Jag tackade snällt flera gånger om.
Så nu har vi två skötbäddar, fick betala 300 kr för båda två!
Jag är nöjd! Men killen i butiken kommer nog prata om "den gravida som aldrig gav sig" när han kommer hem!



4 kommentarer:

Cissi sa...

Men vafan! Är det sant! Jag skulle ju med köpa på Ikea... Iof var dom du fick tag i väldigt snygga men helt klart en annan prisklass... suck!

Elias och Alma sa...

Ja, slog mig aldrig en tanke att dem skulle försvinna. Men 150 kr var helt ok och dem är finare än IKEAS med! :)

Unknown sa...

åhh va bra Anna :)

Elias och Alma sa...

Visst! :)