01 juni 2013

Galet...

Igår skrek Alma nästan konstant hela dagen. Hel galen brud som inte var nöjd med något. När Gabbe kom hem kl 16 var jag helt slut och stod rakt upp och ner och började gråta. Hade inte ätit på hela dagen och det dåliga samvetet skrek inom mig för Elias inte fått någon uppmärksamhet alls. Knappt han fick mat. Precis när Alma var lugn och jag hade hopp om att hon skulle somna så kom Elias och sa att han var hungrig. Vaggade hysteriskt vagnen för att hon skulle komma till ro, blinkningarna blev längre och längre. Snart kom Elias igen och sa att han var jätte hungrig. Värmde lite mat till honom och när micron plingade var Alma sååå nära att somna så jag kunde inte fixa färdigt maten direkt. Elias stod i köket och tittade trånande på micron. Stackare!!! Gick och fixade hans mat och självklart vaknade Alma då för att vagnen stod still. Elias fick sin mat i alla fall, ena ungen mätt och nöjd. Själv gjorde jag en kopp kaffe som jag inhalerade medan jag började om med att försöka få henne att sova.
Elias var rastlös och uttråkad och tyvärr blev IPaden och Eric Saade barnvakt större delen av dagen!

När en lugn pappa kom hem och bar runt på henne så somnade hon tillslut, då var kl ca 18. 
Vi gick sen hem till Angela och Erik som igår flyttade in i ett hus 5 min promenad från oss. Äntligen! Vi grillade, drack ett glas rose (mitt första glas sen innan jag var gravid och tycker jag var väldigt förtjänt att det igår), ungarna lekte och Alma sov. Kl 22.30 när vi gick hem sov hon fortfarande. Tog liggdelen i vagnen och ställde i hennes spjälsäng och hon sov. Kl 04 vaknade hon och ville ha mat och sov sen vidare till kl 06.30. Snacka om att sova länge!

Elias övade ju Eric Saade dans hela dagen igår och visade både pappa och Alma hur man skulle göra. 
Alma verkade med intresserad av Eric Saade och Popular på paddan. Inte en Eric Saade fantast till bara?! 


Inga kommentarer: