24 juni 2013

Stor sortering

Igår började vi rensa förrådet. Bytte ut alla trasiga flyttkartonger mot genomskinliga backar. Sorterade alla Elias sparade kläder. Sparade bara det som verkligen kommer användas igen och resten lämnade vi i Röda Korsets insamling. Blev en hel sopsäck med barnkläder.
Hade en massa lådor som var halvfulla med gamla köks saker. Kastade allt vi inte använt senaste åren. 
Så otroligt skönt att bli av allt och få lite mer utrymma där inne och veta vart allt är. Ca 10-15 halvfyllda, söndriga flyttkartonger blev några backar märkta med innehåll. Nu är jag glad, alla vet ju hur jag älskar att sortera och organisera så detta är himmelriket för mig! 
Vi har en del kvar att sortera så ikväll får vi köra ett ryck till innan det blir tippen med allt skräp.

Ena sidan med kläder, andra sidan blir mat/dryck hylla. Översta hyllan börjar dock sina så Gabbe är sugen på en runda till Tyskland.


Hittade även min gamla lagbok från när jag läste juridikkurs. Den måste sparas, enda boken jag har som får en att se lite smart ut. Går kanske att låtsas i alla fall.


1 kommentar:

Unknown sa...

Och snart får du hem lite mer att sortera haha