11 november 2013

Gyn igen...

Haft blödningar i en vecka nu som inte ger sig. Fått mer och mer ont och fått ta mycket smärtstillande. 
Haft hugg på höger sida och gjort ont bara jag har tagit ett steg ibland.
Problemet är att jag inte kunnat behålla supparna, blivit jätte dålig i magen var gång! Rolig info va...
Men det har gjort att jag inte kunnat smärtlindrande mig hemma ordentligt.

Idag har jag haft ont hela dagen, varnat Gabbe att jag kanske ringer hem honom från jobbet, tagit en timme i taget.
Försökte ta en Katogan men hann inte få någon effekt av dem. 

Så blödningar, smärta, hugg och ingen smärtlindring.
Fick bli gyn akuten. Dock har dem bytt lokal så nu fick vi invigt dem med!

Fick morfin i nålen (hallelulja) och medicin mot illamåendet. Dem har under 4 timmar kommit med jämna mellanrum och fyllt på så jag har mått väldigt bra. Bara huggen som är kvar men det går inte att ta bort all smärta, då skulle dem behöva söva en.

Har precis träffat läkare nu och dem hittade en cysta på höger äggstock. Så där fick jag förklaringen till huggen.
Nu är hon och rådfrågar med en annan läkare om jag ska få komma hem eller stanna kvar för observation och smärtlindring... :-/
Även fått recept på Ketogan tabletter jag kan ta i fortsättningen istället för Supp!

JAG FÅR KOMMA HEM! <3
(Ska såklart tillbaka om det blir värre)

3 kommentarer:

Natalie sa...

Stackars dig. Vill ju bara att du ska må bra ♥
Kan de inte göra op nu så du kan få leva ett smärtfritt liv?!!
Puss och kram ♥♥♥

Caroline sa...

Å vad det låter jobbigt, stackars dig! Skönt att du kunde komma hem, jag tycker man känner sig så risig på sjukhus. Visst hade du fått operationstid?

Elias och Alma sa...

Vet att det blir i januari men inte fått datum ännu! :-)