18 mars 2009

Effektiva tisdag.

Igår var en effektiv dag, skönt att hinna med mycket då vi är uppbokade resten av veckan och ska till stugan med farbror Jocke i helgen.
På morgonen tog jag min obligatoriska kaffe framför tv och data innan Elias vaknade. När han hade vaknat och fått mat åkte vi och hämtade moster Samra, körde till Willys och handlade, hem och packa upp all mat och satte igång kaffe och meddelade grannen Sarah och Viggo att koffeinet var klart.
Sarah och Viggo kom över på en snabbkaffe och bus. Viggo hittade en platta som gör djurläten när man slår på den, man behöver bara röra den lite nätt så kommer det ljud med Viggo drämde den i golvet och dansade för fullt. Elias kollade på som en fågeholk... "Tokig kompis jag har!"...söt ungar!



Kaffe kick på g och jag och Samra började baka inför dopet som är nästa helg, skönt att få det gjort, och frös in. Mitt i allt bak ringer prästen och vill komma på torsdag och planera dopet. Ska bli kul!
Lämnade över Elias till Samra så jag fick plockt undan lite här hemma. Gabriel kom hem från jobb, borrade upp det nya barbordet i köket men det blev jätte vingligt så vi måste göra om det...jä*la IKEA grejer. Drog över med damsugaren, åkte till Samra och hjälpte henne borra upp gradinstänger i deras nyrenoverade vardagsrum och sen hem för att göra välling till Elias.


Satt framför datorn hela kvällen och pulade lite med saker som ska beställas och fixas inför dopet och kl 23 kom vi äntligen isäng!


Lite annat...
Detta inlägget tog evigheter att skriva. Elias ligger i babygymmet, lägger honom på rygg men han snurrar direkt upp på mage, blir sur efter en stund och måste hjälpa honom tillbaka. Han har glömt hur man rullar från mage till rygg nu när han lärt sig från rygg till mage...tok!
Solen skiner idag och snön är nästan helt borta, bara fläckvis kvar. Mysigt med sol men usch vad fönsterna var skitiga...kan det inte skina liiiite mindre *flin*!!
Inatt har Elias bara ätit en gång som innan, men fortfarande så sover han oroligt. Snurrar, gnäller börjar gallskrika helt plötsligt men blir lugn lika snabbt igen och somnar om och 2 minuter senare skriker han till igen. Vet inte varför han är så orolig!
Nu ska vi fixa lite mat och starta denna dagen med. Får besök idag av en kille som jag ska prata barnförsäkringar med. Skönt för jag vet inte hur man ska tänka... Han representerar inget försäkringsbolag utan är jävig så vi ska väl komma fram till något bra tillsammans.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vilken effektiv dag! Du är duktig du! :-)
Själv låg jag i soffan mest hela dagen igår i feberdimma.. :-( Idag jobbar Fredrik hemifrån så att jag kan få vila lite och kanske, kanske bli frisk..! Skönt!

Jag tror absolut att Elias är inne i ett utvecklingssprång. Han är ju ca två veckor yngre än Thor, så det borde passa rätt bra eftersom vår lille krabat var ungefär likadan för 2-3 veckor sedan. Hoppas boken kommer snart så du kan läsa mer om det.

Kram!

NavyGirl sa...

Hur hittar man en sån försäkringskille?