24 mars 2009

Norrtälje helg.

Stress stress...mycket att göra inför kommande helgen då det är dags för dop. Ska bli kul, vi längtar så. Men för att ladda batterierna så var vi i stugan i Norrtälje med fabror Jocke. Åkte upp på fredag efter Gabriel hade kommit hem från jobb. Packade Elias och alla hans tillbehör (såg ut som vi skulle vara borta i två månader), massa god mat och en baginbox vitt vin...allt man behöver för en helg framför brasan.
På kvällen efter Elias hade somnat åt vi lite och kollade på Let´s Dance som är obligatoriskt på fredagar. Jag tog ett glas vin, värmen höjdens och mina järnceller började koka. Jo, jag menar allvar....nästan... Svårt att reglera temperatur med brasa, det blev jätte varmt och jag böjade skratta, allt snurrade och kunde knappt sitta rakt. Och ja, jag hade bara tagit ETT glas vin. Blev överhettad och började må illa så jag smög in till Elias och somnade direkt i den svala sängen. Klockan var nu 22 så det blev en tidig kväll för mig kan man säga!
På lördagen var vi ute i Norrtälje stad och gick, mysig gågata, små udda butiker och solen sken och värmde gott. Hur skönt som helst. På vägen tillbaka till bilen hittade vi en samling fåglar som Elias tyckte var väldigt spännande. En snäll barnfamilj gav oss lite bröd att mata med och snabbt hade vi en stor samling vid våra fötter. Elias första fågelmatning!Väl hemma i stugan igen vilade jag lite middag med Elias medans grabbarna kollade på tv.På kvällen efter Elias somnat tände vi grillen, killarna grillade fläskfilé och vi öppnade en flaska champange...årets första grillning! Slå den om ni kan!! :D
Vi åt gott, drack lite vin och spelade sen lite poker. första gången jag spelade riktig poker men Gabriel och Jocke har gjort det många gånger förr...kan ni kissa vem som vann? Först slog jag ut Gabriel, Jocke var lite segare men sen slog jag ut honom men...GIRLPOWER! Dock har dem sagt att dem aldrig kommer att erkänna detta faktum! Tro på vem ni vill....men jag vann!På söndagen fixade killarna med båten medans ja var inne med en grinig unge, hans tänder kommer när som helst, dem lyser igenom tandköttet. Han har ont och det kliar, stackaren!Sen åkte vi hem och det var bara att ta tag i allt hemma som ska fixas inför nästa helg! Tro inte att vi får slappna av sen heller för två veckor efter dopet ska vi ha namnfest i malmö...men det ska bli jätte kul!
Här kommer lite bilder från vår Norrtälje helg:


Mys framför brasan.

Bus med farbror Jocke.

Pappa, pappa barn...hehe!

Gågatan.

Matar fåglarna...

....det var galet kul!

Familjen samlad!


När stålmannen har somnat...

...börjar det grillas....
...och champangen korkas upp!

Inga kommentarer: