28 april 2013

Baby blues

Den har smugit sig på. Dock bara på kvällarna. Dagarna går hur bra som helst, allt fungerar och jag har energi och är världens lyckligaste. På kvällarna kommer tårarna. Känner mig sjukt otillräcklig. Får dåligt samvete för att jag inte kan ge Elias mer tid, att jag inte kan ge honom all uppmärksamhet. Ger honom all tid mellan matningarna på dagen så då får Gabbe ta Alma så ropar han när hon behöver mat.
Denna vecka har varit otroligt rutinlös med, vi glömmer äta, glömmer gå ut, han har nattats först efter kl 21 osv. Inte konstigt han trotsar extra. Nu är det ändring.
Idag har han varit på fotbollsträning med pappa. Nu är dem ute och åker sparkcykel. Där emellan har han och jag städar (japp han tycker det är kul) och lekt på gården. Snart är det dags för bad och sen nattidags i normal tid. Elias har alltid varit ett rutinbarn och mår bäst av det.

Så nu är det fokus på rutin på ungen och en mamma som får lite lugnt på kvällen så vi slipper tårarna.





Inga kommentarer: