10 april 2013

Sista mvc besöket

Hade jag inte tänkt på men när hon sa det så förstod jag hur nära vi egentligen är. Idag var sista mvc besöket.
Allt såg fint ut som vanligt.
Vi pratade om min förra upplevelse på bb och hon antecknade att vi denna gången ville ha en finare vistelse och att den nämnda sköterskan inte skulle vistas på mitt rum. Hon skrev att jag ville ha mer amningshjälp från början och mer information om kontroller på bebisen då båda dessa sakerna missades med Elias.
Känns bra att det är antecknat och kommer tas upp igen på inskrivningen.

Inskrivningen fick jag tid till idag så nästa torsdag ska vi dit på informations samtal och träff med barnsköterska, läkare och narkosläkare.
Har även fler saker jag vill ta upp då så ska skriva en liten lista så jag får med allt.
Nu ska vi göra det bästa av denna gången och hoppas jag får bättre upplevelse.

Barnvakt är fixad gånger flera.
På måndagen den 22e kommer både mormor och morbror och ska ha hand om Elias medan vi är på sjukhuset. Får se hur länge vi stannar men hoppas att vi denna gången åker hem för att vi är redo och inte för att fly.
På fredagen sen kommer även morfar och sen åker alla hem på söndagen.
Känns skönt att ha så mycket bra hjälp med Elias så vi kan ta det lugnt och känna oss trygga och få slappna av helt.

Men nu känns det nära, alla papper hänger på kylen, bebisväskan är packad, föräldraväskan är packad, kameran laddad och tömd på bilder och bilbarnstolen ligger i baksätet redo för installation när det behövs.



Inga kommentarer: