30 april 2013

Bvc besök

Idag var bvc tanten på hembesök. Städat och fint var det hemma så klart. Nästan så man kände för att barnsäkra alla hörn och kontakter med. Varför blir man sådär?

Alma blev i alla fall mer än godkänd.
Vi pratade baby blues och amning. Fick en massa amningstips. Men har en tid till amningsmottagning med på torsdag morgon med.
Har redan såriga bröst, har svårt att hitta rutin på aningen och antingen så har jag jätte mycket mjölk så det rinner över allt och då vill hon inte äta, eller så har allt runnit ut och då passar det henne men då har jag inte lika mycket kvar. Hon suger nog fel med, har skydd på brösten men gör ont så tårna rullar sig i alla fall.
Det som kändes bra i alla fall var att hon gått upp till sin födelsevikt så hon får i sig allt hon behöver i alla fall! Fasade för att hon inte skulle gjort det och dem skulle be mig amma mer. Då vet jag inte vad jag hade gjort. Men nu kan man slappna av på den biten! :)

Annars var det mest info och vi ska tillbaka nästa onsdag!

1 kommentar:

sarah sa...

Hej Anna. Minns att jag nästan var i tårar när jag ammade Viggo för fy satan vad ont det gjorde, med Douglas använde jag den där amnings"grejen" i silikon för att de var så sårigt, men det var enbart tills han fått tag ordentligt och det började rinna till, då tog jag bort den och då gick de lättare och gjorde mindre ont. När det är sprängfullt kan de få svårt att ta tag, men det vet du ju säkert om! Lycka till med Alma, det kommer säkert gå jätte bra för dig!!! Stor kram