20 april 2013

Trött och irriterad

Nu är krafterna slut. Gabbe pratar om hur långt det är kvar, hur mysigt det ska bli, hur Elias ska reagera, hur glada alla kommer bli när hon är här.
Jag svarar mmmmm, det är vad jag känner. Känns som jag inte bryr mig, vilket jag gör någon stanna men just nu sitter det långt inne. Jag är trött och har väldigt ont och har svårt att de bortom det just nu. Tre små dagar kvar för honom är tre låååånga sömnlösa, smärtsamma dygn för mig.
Efter hon är ute har man ont av snittet och amning ska komma igång och fungera och det är inte helt smärtfritt i början. Jag tar en halv postafen nästan var kväll nu för att få sova lite, sover även på dagen när jag behöver men ändå har jag inte energi till något. Är lättretlig, gråter lätt och har inget tålamod.

Sammandragningar har jag mycket, regelbundna ibland så man kan klocka dem men sen blir dem oregelbundna igen. Dem gör ont ofta och tar också kraft från en.

Just nu är jag ingen bra vän, mamma eller sambo!
Nu säger jag god natt!

1 kommentar:

Unknown sa...

Alla som varit höggravida vet precis vad du tänker och känner. Fullt förståligt när hela kroppen är uppfylld av bebis. Det blir bättre sen det vet vi ju men det är helt ok att klaga nu. Kram