25 mars 2010

Gästspel på dagis

Idag ska vi åka och hälsa på på Elias dagis. Det är ju faktiskt mindre än två veckor tills han ska börja. Efter påsk är det dags. Ska bli skönt att få komma dit och träffa fröknar och kolla lokalen, det är ju Gabbe som kör inskolningen så det känns bättre för mig att veta var mitt barn är om dagarna och vem som har hand om honom. Ska bli riktigt spännande...men samtidigt så otroligt nervöst. Han blir så stor så snabbt och jag är inte redo för att han börjar dagis. Han kommer älska det, han är så dagis redo som man kan bli. Språket utvecklas var dag, han kommer nog börja prata snabbt när han umgås med andra pratande barn. Han älskar att leka med andra barn, sparka boll och busa så han kommer trivas där, är alldeles hyper hemma när vi inte orkar med hans tempo...och vilket tempo...pust!

Han kommer ha det jätte bra där, det är väl bara jag som får en liten sväng av seperationsångest igen. Och att andra "främlingar" ska få umgås med mitt hjärta, min prins, mitt lilla liv hela dagarna medans jag jobbar! Orättvist! Svartsjuka?

I alla fall så ska han börja på avdelning Storken tillsammans med andra gamla kompisar från öppnaförskolan och bästa kompisen Viggo. Ska bli kul att se hur killarna reagerar idag när dem möts på dagis. Viggo kommer säkert utropa "IAS" som han alltid gör!



Elias och Viggo fikar på Täby C och deras mammor insåg när overallerna kom av att dem hade exakt samma kläder på sig. Elias var lagom knubbig där! Sötnos!

Inga kommentarer: