30 mars 2010

Mer shopping...

Igår var vi och skulle handla regnkläder till Elias, bara en vecka kvar till dagis nu. Jag gjorde min research (så klart!!) och kollade konsumentverkets tester. Där fick Bamses regnställ från Lindex absolut bäst i test, så klart var det slut överallt. Häl i häl kom Polarn och Pyrets så till Täby Centrum åkte vi, Elias tog deras tåg från tågbanan i barnhörnan och sprang men vi fick honom att komma tillbaka och lämna dem till "flickan" i kassan.
Jag hade velat ha stället i samma färg men Gabbe envisades om att han inte skulle se ut som en p-lisa så jag fick ge mig och köra tvåfärgat.
Okej...märket är inte allt, man betalar mer för det än kläderna osv....men ni som känner mig vet att jag inte är an P.o.p nörd, hade lika väl kunnat linda in honom i plastfolie, bara det hade fått bra betyg på testet. När man kollar på testet så ser man att det absolut inte är dem dyrare märkena som leder utan snarare tvärt om. Även H&Ms billiga regnställ är bättre än tex HellyHansens. Elias ska kunna simma i vattenpölarna om han så vill och fortfarande hålla sig torr så jag gick efter bäst i test! Ialla fall så är jag nöjd med vårt inköp! :D




Han kommer dock se ut som en färgglad Michelin gubbe i detta. Ska prova det och fota när jag kommer hem från jobb.
Ni måste även se den coola västen vi köpte igår med. Han har så många fina tjocka tröjor och han fick en jätte fin Everest fleece tröja/jacka av faster Sandra och farbror Magnus som dem hade köpt på sin resa i Sälen. Så hur cool blir inte han med en mörkblå dunväst till det nu till våren?

Inga kommentarer: