22 januari 2013

29 april?

Hallo. Varit hos läkaren idag. Hade en tid bokad för att kolla på tappen så mina sammandragningar är normala och inte påverkar den. Allt såg bra ut så jag kan jobba på som vanligt. Otroligt skönt!
När jag ändå var där tyckte han vi kunde boka röntgen jag ska göra i vecka 36 så han skickade en remiss på det. Om rtg inte är bra, om den visar att det är för trångt så blir det igångsättning i vecka 39.
Men om rtg är bra och visar att jag inte är sned i kanalen så får jag ju föda normalt. Dock får jag inte bli igångsatt. Så ifall det inte kommer igång av sig själv blir det snitt i alla fall. Detta tyckte han vi boka direkt.
Så om röntgen är bra men att det inte sätter igång av sig själv blir snittdatum fem dagar över tiden, den 29e april. Helt galet att en möjlig födelsedag för vår dotter är den 29 april. Ni kan ju alltid preliminär boka denna dagen för kalas resten av era liv! ;-)
Jag vet att det finns många andra datumar med som är möjliga, speciellt eftersom röntgen inte ens är gjord ännu men galet bara att ha ett snittdatum bokat!

Läkaren var så rolig när vi kollade datumar. Han sa att den 30 april är det flaggdag, ska vi skämma bort henne med att alltid bli flaggad för, vill man över huvud taget dela dag med kungen? Sen är det ju även Valborg och då är ungdomarna redan ute och fyllar, inte behöver hon ännu en anledning till ge sig ut på stan och göra föräldrarna oroliga. Sen ville han inte att jag skulle gå längre över tiden så vi bestämde den 29 april!

Inga kommentarer: