15 januari 2013

Aaaaaaa

Har mått bra hela dagen på jobbet. Men började få lite sammandragningar efter lunch. På vägen hem gick det över till mensvärk. Molande i nedre delen av magen, ljumskarna och bak i ryggen. Det vill fortfarande inte ge sig. Det är inget som kommer och hår utan är en ihållande molande värk.
Nu är Gabbe uppe och nattar Elias. Sen ska han få natta mig med. Ska lägga mig med värmedynan ett tag och hoppas det går över så man får sova.
Tror det blir att jobba hemifrån imorgon.

Jag har ju haft en del smärtsamma sammandragningar och på tisdag ska jag till läkaren och kolla det och mäta tappen. Om det inte är bättre blir det sjukskrivning på 50% till att börja med. Pratade med chefen som såklart precis som jag vill att jag ska fortsätta jobba.
Men jag sa till henne att mycket av min stress kommer från att jag sitter själv på mina arbetsuppgifter. Min "hjälpreda" har slutat så det har varit stressigt. Sen får jag även en inre stress av att veta att jag inte har någon att lära upp. Får också dåligt samvete när jag tänker på vilken sits mina kollegor skulle hamna i om jag inte kom till jobbet.
Min chef tog tag i detta direkt och roddade om i gruppen så igår började jag lära upp en kollega. Känns tryggt! Och lite på tiden...
Hon sa även att om jag behövde vila någon dag kan jag jobba hemifrån. Då kan jag sitta i pyjamas, lägga mig i soffan om det behövs eller vila lite på lunchen. Tror det får bli så imorgon!

Inga kommentarer: