24 januari 2013

Mina tre måsten

Jag är ju känd för mina listor...eller känd? Kanske mer mobbad? Speciellt av Gabbe. Men sen lönar det sig i längden för vem kommer ihåg mest och vem glömmer minst?

Jag har tre saker jag måste ha innan Britta kommer.
Det första är en stol, den är så sjuuuukt skön och man sitter riktigt bra i den. Man får fotpallen till. Det är inte så att bara jag vill ha denna, Gabbe vill också faktiskt. De kostar 1300 på IKEA men finns på Blocket för en 500 kr så vi kollar runt där med. Här ska jag/vi sitta och mata för fulla muggar!


Mitt andra ABSOLUT MÅSTE är en morgonrock. Med Elias hade jag ingen. När man skulle upp och mata var jag tvungen att klä på mig, men det var jobbigt så då tog jag täcke eller en filt över axlarna som bara ramlade ner ändå men eftersom armarna var upptagna fick man sitta där naken och mata och frysa. Jag behöver absolut en morgonrock! En lång och mysig!

Nästa sak jag behöver är mys dressar. Mjukisbyxox och tröjor som man kan efter man fött. Som man är bekväm i men ändå lite fina så man kan visa sig ute i dem. Tänker inte ta på mig ett par jeans på väg hem från förlossningen eller när vi ska på promenader för att se lite proper ut. Vill ha något mjukt och skönt men snyggt. Ni förstår vad jag menar...

Inga kommentarer: