13 januari 2013

Uppdatering om nätterna...

En vecka har gått sedan Elias fick stor säng. Det har gått otroligt bra måste jag säga. Han kommer fortfarande in till oss men har blivit senare och senare. När han kommer in följer en av oss med honom tillbaka till sängen, lägger oss sidan om honom och när han har somnat kan man gå in och lägga sig igen. Ibland har jag slumrat en stund men vaknat rätt snabbt. I alla fall så sover han sedan i sitt rum tills vi går in och väcker honom när det är dagis dags eller som nu på helgen vid 8 tiden. Då smyger han in och vill kolla på Bollibumpa vilket är super mysigt.

Inatt efter han kommit in gick jag in och la mig med honom. När han somnat och jag gick tillbaka till vår säng kunde jag inte somna om så jag gick ner och drack lite mjölk och la mig i soffan och kollade på tv och somnade där.
Efter ett tag hade han kommit in till oss igen, stannat vid sängen, såg att jag inte var där och gick tillbaka in på sitt rum och somnade om själv. Gabbe låg och flinade under täcket.
Han är inte rädd eller något, bara lite trams, en ful ovana att behöva sova med oss. Sen sov han i sin säng till 8.30 liksom!

Jag och Gabbe pratade om det innan och sa att vi båda märker på vårt humör och tålamod att vi fått sova bättre. Vi har båda orkat mer i helgen. Både orkat underhålla honom mer och vara mer pedagogisk och haft mycket bättre tålamod.
Vi känner oss nöjda som föräldrar efter denna helgen! Ibland har man varit helt slut på alla sätt på söndags kvällar för att man bara bråkat och tjabbat hela helgen!
Men ikväll somnar vi alla nöjda, glada och utan skuldkänslor!
Älskar er mina fina pojkar! <3

Inga kommentarer: