28 januari 2013

Vecka 28

Idag hände det. Har inte vägt mig på flera veckor så anade att jag hade gått upp. Men 20 kg?! Jag gick upp 20 kg med Elias fram till min bf dag. Men. Nu har jag 11 veckor kvar. Jag kommer bli stor! Jag väljer att skratta åt det, men lite sådär halvt hysteriskt...
Magen är verkligen där. Dem första kilona var trevliga. En liten mage, stora bröst och en putande rumpa. Men nu är ju magen så stor så brösten ser mindre ut igen. Och rumpan är där i samma veva som låren någon stans. Hittar man det ena så har man hittat det andra liksom.
Jag stönar redan högt när jag ska vända mig i sängen, ryggen värker och lungorna är stora som 5 kronor.
Men tänk positivt, jag har bara två underbara månader kvar på jobbet...nu kom det där hysteriska garvet igen! Vill gå i ide och vakna i april igen!

God natt!

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha. Och när bebisen är här och skriker otröstligt så säger du "tänk när hon låg i magen" då var det tyst och lugnt.