03 januari 2013

Irriterad

Haft en stressig dag på jobbet. Irriterad blir jag med när man har kollegor som sätter käppar i hjulet. Inte ens hälften av vad jag skulle gjort har jag hunnit med. Och ännu bättre är att den enda som kan det jag gör och ska avlasta mig slutar på måndag och det finns ännu ingen ersättare.
Inte att jag behöver specialbehandling för att jag är gravid men att lägga MER jobb på mig än vanligt känns kanske taskigt, gravid eller ej.
Det är bara att knipa igen och hoppas att jag inte föder förtidigt, får ont, foglossning, blir sjuk, onda sammandragningar eller något annat kul man kan drabbas av som gravid för det finns ingen upplärd ersättare för mig. Chefen kan ju grunderna till det jag gör men absolut inte alla rutiner omkring.
Känner att det är mycket press på min livmoder. Och stress gör ju saken bättre också...

Angela och Flisan, ni har tystnadsplikt om allt som skrivs här! ;) Puss!

4 kommentarer:

Sabina sa...

Jag känner en snubbe som är lättlärd och pålitlig ;)

Unknown sa...

Jag ska hjälpa dig bäst jag kan, snart ska du se att det sitter för mig med :) PUSS

Elias och Alma sa...

Jag vet Flisan vännen. Det är absolut inget mot dig. Nu kommer du få mer att göra också om du ska ta F's kanal när hon går. Det känns inte planerat för vem som ska ta över och hjälpa mig och framför allt läras upp helt och kunna ta över allt när jag går.. När jag började gick jag bredvid i 1 månad på 100% innan jag gick själv. Hur ska någon blev lika insatt om man "bara" kan gå igenom lite då och lite då? Hon vet hur viktigt det är att detta fungerar med. Men i slutet så är det väl inte vårt problem men dock...

Unknown sa...

jaa jag vet, men det är ettag kvar som sagt. Och försök att inte tänka på det, när du går hem behöver du inte bry dig längre då ligger det på andras axlar ;)
PÖSS