15 februari 2010

Den jobbande mamman...

...japp jag existerar.
Har jobbat nu i två veckor. Första veckan blev lagom uppvärmning med bara tre dagars jobb. Förra veckan och denna veckan sitter jag på samma ställe.
Trevlig arbetsplats med trevliga kamrater.

Jag har dock fortfarande lite svårt att släppa min seperationsångest. För två år sedan rätt så exakt fick jag reda på att jag var gravid och sedan dess har jag och Elias hållit ihop natt som dag (utan några festtillfällen då jag sovit hos MosterGudmor).
Har fortfarande lite svårt att gå till jobb, känns som ett gummiband i ryggen. Många gånger tänker jag på min lilla pojk (den stora med så klart men honom är jag van att vara ifrån) och längtar hem till gnäll, snor och blöjbyten. På vägen hem känns det som att tåget går extra saaakkkttttaaaa bara för att jäklas.
Men men men...jag måste ju ändå säga (utan att försöka få dåligt samvete) att det är skönt att vara "Anna-jagsjälv" igen och inte bara "Anna-Mamma". Fina kläder, smink, fixa håret och styla med smycken....I´m back! Det är ju faktiskt rätt roligt ändå när man kommer hem och vi har hunnit sakna varandra och bli mött av "Mamma mamma dääää mamma mamma däää..." och pekar för glatta livet...jag sätter mig på huk och ber om en puss, ibland får jag det men för det mesta tar han min handväska och går... Min älskling!

En mysig helg har vi haft. Var tänkt att vi skulle gå på bio igår och MosterGudmor skulle vara barnvakt men en gnällig och klängig Elias (tänder? förkylning på g?) ändrade snabbt på det. Så det blev tvättning, städning och målning av lister istället. Ingen kvalitetstid men fint är det hemma... ;-)

Nu är det dags att fortsätta jobba, lunchen är slut.
Avslutar med en gammal mysbild på mig och mitt troll, här ca 1 månad!


Inga kommentarer: